Volkswagen Passat produkowany jest już prawie 40 lat, a do klientów trafiło ponad 15 miliona tych samochodów. Co przyczyniło się do sukcesu tego samochodu? Na pewno czynników jest wiele, ale jednym z nich jest szeroki wybór wersji. Teraz do oferty wchodzi kolejna opcja, a mianowicie Passat Alltrack.
Tego typu rozwiązanie jest idealne dla wszystkich tych, którzy chcą mieć samochód dobrze radzący sobie w terenie i w holowaniu przyczepy, ale także i tych, którzy cenią sobie wszechstronne, sportowe i wygodne auta. Właśnie z myślą o takich klientach stworzono Passata Alltrack.
Czym różni się Passat Alltrack od Varianta? Różnicę widać już na pierwszy rzut oka, bowiem Alltrack otrzymał nowe zderzaki, poszerzone nadkola i progi. Dzięki dobrym kątom rampowym i natarciom, a także zwiększonemu prześwitowi, Passat Alltrack to dobra opcja dla tych, którzy zastanawiali się nad kupnem SUV-a.
Jak wygląda kwestia wersji silnikowych w przypadku Passata Alltrack? Potencjalny klient będzie musiał wybrać pomiędzy dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) o mocy 160 KM i 210 KM a także dwoma silnikami diesla, również z bezpośrednim wtryskiem (TDI) 140 KM i 170 KM. Dwie, najmocniejsze wersje Passata, a więc TDI 170 KM i TSI 210 KM, mają napęd na cztery koła 4MOTION i dwusprzęgłową przekładnię (DSG). W przypadku Passata Alltrack z silnikiem TDI 140 KM napęd na wszystkie koła będzie oferowany opcjonalnie.
Passat Alltrack, nawet z napędem 4MOTION, charakteryzuje się bardzo niskim spalaniem – w przypadku wersji TDI o mocy 140 KM zużywa średnio 5,7 l/100 km (150 g/km CO2); wersja TDI o mocy 170 KM spala 5,8 l/100 km (152 g/km CO2).
Passat Alltrack został zaprezentowany po raz pierwszy na Tokyo Motor Show w dniach 3 – 11 grudnia. W ofercie znajdzie się najprawdopodobniej od wiosny 2012 roku.