Volkswagen Golf VI – szósta generacja niemieckiego auta kompaktowego produkowana w latach 2008 – 20012.
W chwili premiery VW Golf VI dostępny był wraz z dziesięcioma odmianami silnikowymi. Najsłabsza, benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1.2 litra oznaczona została jako TSI i dostarczała 85 KM mocy. Z kolei najmocniejszy silnik benzynowy tradycyjnie oznaczony został literką R i generował aż 271 koni mechanicznych przy 6000 obr/min. Pośród wysokoprężnych jednostek napędowych sporą popularnością cieszył się silnik 2.0 TDI, który w zależności od konfiguracji był w stanie dostarczyć 110 lub 140 KM.
Volkswagen Golf zyskał tytuł Samochodu Roku 2009. Sukces ten zawdzięczał m.in. przeprojektowanemu i znacznie unowocześnionemu nadwoziu. Już pierwsze spojrzenie na szóstą generację Golfa sprawia, że gołym okiem da się zauważyć różnice w zestawieniu z poprzednikiem. Pomimo to zmiany nie są na tyle drastyczne, aby Golf wywoływał kontrowersje. Nadal jest to poważne auto, które nadaje się dla każdego. Problem może stanowić elektryka, która z pewnością nie jest mocną stroną Golfa VI.
Volkswagen Golf VI – opinie
O opiniach na temat Volkswagena Golfa można by napisać kilka książek. Jak powszechnie wiadomo – każdy przypadek jest indywidualny. Szósta generacja Golfa była niezwykle ważna dla niemieckiego koncernu z wielu powodów. Przede wszystkim należało zatuszować niewypał w postaci Golfa V, który nie odpowiadał klientom oraz samemu koncernowi Volkswagena. Jego następca został cieplej przyjęty, ale nie jest pozbawiony wad, które dotyczą głównie elektroniki.