Coroczny zlot nad jeziorem Worthersee w Austrii jest doskonale znany wszystkim miłośnikom tuningu samochodowego. Jedną z tegorocznych atrakcji zlotu była wyjątkowa, tuningowa odmiana Volkswagena Golfa GTI, która nazwana została jako First Decade Concept.
Co posłuży do napędu Golfa GTI w odmianie First Decade Concept? Co ciekawe, auto będzie zasilane napędem hybrydowym. Jako podstawowa jednostka napędowa służyć będzie benzynowy motor o pojemności 2.0 i oznaczeniu TSI, który będzie w stanie generować aż 404 KM. Jak udało się uzyskać tak sporą moc w porównaniu z wersją produkcyjną? To duża zasługa osób zajmujących się tuningiem, bowiem zdecydowali się oni wymienić m.in. turbosprężarkę, intercooler, oprogramowanie komputera, czy też układ wydechowy. Druga jednostka napędowa to elektryczny motor o mocy 17 KM, który umieszczony został na tylnej osi.
Ciekawym rozwiązaniem są 3 różne tryby napędzania nowego Volkswagena Golfa GTI First Decade Concept. Tryb spalinowy przekazywał będzie moc wyłącznie na przednią oś, tryb elektryczny będzie w stanie wykorzystywać wyłącznie tylny, elektryczny napęd, zaś ustawienie hybrydowe sprawi, że auto będzie mogło pochwalić się napędem na wszystkie cztery koła.
Co sądzicie o Volkswagenie Golfie GT First Decade Concept?