Nieoficjalny blog o VW – VW-Blog.pl

Nowy VW Tiguan – ceny

Pewnie wielu z was zastanawiało się, czy ceny VW Tiguana po face-liftingu zmieniły się. Mamy niezbyt dobre wieści, bowiem średnio cena auta wzrosła o 2 tys. zł. Przykładem jest wersja wyposażeniowa Trend & Fun, którą możemy miec od 89 990 zł.

Debiut Tiguana miał miejsce w 2007 roku i trzeba przyznać, że od razu zamieszał od swojej kategorii – małych SUV-ów. Największymi rynkami dla tego modelu są Europa, Rosja, USA, Chiny, Brazylia i Australia. Łącznie od jesieni 2007 roku sprzedanych zostało ponad 600 000 egzemplarzy VW Tiguana.

Najpopularniejszą wersją wyposażeniową Tiguana w Polsce jest wersja Sport&Style w połączeniu z silnikami TDI. Nowością natomiast jest wersja Track & Style, która łączy komfort z terenowym usposobieniem samochodu. Pierwsze samochody trafią do salonów pod koniec tego miesiąca.

No dobrze, a co zmieniło się w Tiguanie? Przede wszystkim zmianom uległ przód auta, który teraz wygląda podobnie do VW Touarega. Nadal występują dwie wersje, bardziej sportowa Sport&Style i bardziej terenowa Track&Field, które różnią się od siebie przednim zderzakiem.

Nowy Tiguan został też wyposażony w wiele systemów, których zadaniem jest wspierać kierowcę. Wśród nich warto wymienić system rozpoznający zmęczenie (seryjny w Sport&Style oraz Track&Style), systemy świateł drogowych współpracujące z kamerami – Light Assist (światła H7) i Dynamic Light Assist (reflektory bi-ksenonowe) oraz system ułatwiający utrzymanie toru jazdy Lane Assist. Poza tym, na uwagę zasługuje również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS.

Co do silników – my, Europejczycy, możemy wybierać pomiędzy siedmioma wersjami silnikowymi, których moc kształtuje się pomiędzy 110 a 210 KM. Nowościami w tym zestawieniu są trzy silniki. Podział na silniki benzynowe i wysokoprężne przebiega tak: benzynowe TSI, od 1,4 do 2,0 l, 122- 210 KM; diesle (TDI) od 110 KM do 170 KM. Co bardziej wymagający klienci mogą zażyczyć sobie, dostępną jako opcję, 7-biegową automatyczną skrzynię dwusprzęgłową (DSG), którą eksperci zgodnie uznają za jedną z najefektywniejszych i najszybszych automatycznych skrzyń biegów.

Wszystkie Volkswageny Tiguany w wersji BlueMotion posiadają systemy Start-Stop i tryb rekuperacji. Sprawia to, że Tiguan z napędem 4×4 2.0 TDI 4MOTION BlueMotion Technology o  mocy 140 KM wg pomiarów testów na hamowni zużywa tylko 5,8 l/100 km.

Exit mobile version