Październik był pracowitym miesiącem dla Volkswagena, swoją premierę miały bowiem dwa samochody – Taigun i druga generacja Santany.
W kabinie znaleźć można skórzaną tapicerkę, klimatyzację, elektryczny szyberdach czy wskaźnik od czujników parkowania. Jak zwykle w przypadku aut VW bezpieczeństwo stoi na wysokim poziomie – dostępne są tu systemy ABS i ESC, a także przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.
Jeśli chodzi o wersje silnikowe, Santana stawia przede wszystkim na ekologię – w porównaniu z obecnym modelem nowe silniki ograniczają emisję CO2 o 28 procent. W gamie nowej Santany znalazły się 1,4-litrowy silnik o mocy 90 KM oraz mocniejsza, 110 KM jednostka o pojemności 1,6 litra.
Drugim modelem jest koncept Taigun, zaprezentowany na salonie samochodowym w Sao Paulo.
Mały crossover jest mniejszą wersją Tiguana, o czym świadczą także nazwy, które są bardzo zbliżone do siebie. Publicznie zaprezentowany egzemplarz posiadał niebieski metallic, plastikowe nakładki, wentylowana maskę, szerokie nadkola i lampy w technologii LED.
Pojazd koncepcyjny ma 3859 mm długości, 1728 mm szerokości i 1570 mm wysokości, a rozstaw osi to 2470 mm. Jeśli bacznie przyjrzymy się tym wymiarom zobaczymy małe gabaryty Taiguna, który jest mniejszy od takich aut jak Nissan Juke czy oczywiście Vw Tiguan. Przestrzeń bagażowa to 280 l, natomiast po złożeniu siedzeń zwiększa się do 987 l. W kabinie zastosowano jasne barwy i elementy w kolorze nadwozia.
Pod maską Taiguna znaleźć możemy 1 litrowy silnik TSI o mocy 110 KM i 175 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na przyspieszenie tego ważącego 985 kg samochodu do 100km/h w 9,2 sek. V-max tego auta to 186 km/h, a spalanie deklarowane przez producenta to zaledwie 4,5l/100 km.