Nieoficjalny blog o VW – VW-Blog.pl

Jak wymienić łożysko koła w Volkswagenie Polo?

Objawy zużycia lub też uszkodzenia łożyska koła w Volkswagenie Polo III można zdiagnozować bez większych przeszkód. Problem może pojawić się wówczas, gdy będziemy chcieli samodzielnie dokonać jego wymiany. O tym, jak prawidłowo przeprowadzić ten zabieg możecie przekonać się z poniższego poradnika.

Wbrew pozorom zabieg wymiany tylnego łożyska koła w Volkswagenie Polo trzeciej generacji nie należy do najtrudniejszych czynności. W pierwszej kolejności zabieramy się za demontaż tylnego bębna hamulcowego. W tym celu luzujemy śruby koła i podnosimy tył samochodu przy pomocy lewarka. Następnie pod auto podstawiamy drewniane klocki, odkręcamy śruby koła do końca i na końcu zdejmujemy samo koło. Wówczas zabieramy się za cofnięcie szczęk hamulcowych, dlatego będziemy musieli docisnąć do końca w górę klin samoczynnej regulacji hamulca najlepiej przy pomocy śrubokręta, który wkładamy w gwintowany otwór bębna hamulcowego.

W dalszej kolejności będziemy musieli wybić pokrywę piasty koła. Najprościej będzie jeżeli użyjemy w tym celu płaskiego śrubokręta. Następnie zdejmujemy zabezpieczenie koronowe, odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy podkładkę. Kolejnym krokiem będzie wyjęcie zewnętrznego łożyska koła. Tutaj należy uważać, bowiem istnieje ryzyko, że łożysko może wypaść, dlatego powinniśmy podłożyć pod nie czystą szmatkę. Dopiero wtedy możemy przystąpić do demontażu bębna hamulcowego. W dalszej kolejności wyjmujemy łożysko wewnętrzne wraz z pierścieniem uszczelniającym, o ile części te nie zostały wyciągnięte wraz z bębnem. Teraz przystępujemy do wybicia zewnętrznych pierścieni łożyska, najlepiej przy pomocy miedzianego trzpienia. Nie zapominajmy o zmianach jego położenia, bo w innym wypadku ustawi się skośnie. Całość możemy wyczyścić za pomocą szmatki nasączonej spirytusem.

Wówczas będziemy mogli przystąpić do montażu. Zaczynamy od wbicia pierścieni łożyska, aż do oporu. Łożysko stożkowe napełniamy smarem, po czym montujemy łożysko wewnętrzne. Między krawędzie pierścienia uszczelniającego nakładamy smar do łożysk. Następnie montujemy bęben hamulcowy wraz z łożyskiem zewnętrznym. Ostatnim krokiem będzie regulacja luzu łożyska koła. W tym celu luzujemy nakrętkę sześciokątną, a następnie ponownie dokręcamy. Odpowiedni luz jest wówczas, gdy podkładka dociskowa ma możliwość przesuwania się pod naciskiem palca. Teraz pozostało nam już tylko wsadzić zabezpieczenie koronowe oraz zawleczkę i zagiąć jej końce. Nakładamy smar pod pokrywę piasty, zakładamy koła i dokręcamy śruby mocujące.

Samochód: Volkswagen Polo

Exit mobile version