Ofensywa Volkswagena w Polsce
sty 17th, 2012 | Przez Redakcja | Kategoria: AktualnościOdkąd koncern Volkswagen odkupił od Jana Kulczyka prawa do sprzedaży aut tej marki, szefostwo zapowiada ofensywę na polskim rynku. Ma ona polegać z grubsza na obniżeniu cen nowych aut, a według informacji uzyskanych przez „Dziennik Gazeta Prawna” wiadomo, że Volkswagen przygotowuje wielką akcję promocyjną, której podstawą ma być nowa polityka cenowa.
W 2012 roku samochody spod szyldu VW mają charakteryzować się nawet 10 proc. niższą ceną przy zakupie w salonie. Obniżki dotyczyć by miały zarówno klientów detalicznych, jak i dealerów. Wiąże się to z tym, że auta Volkswagen na stan obecny średnio są o ok. 30 proc. droższe od aut konkurencyjnych marek – Opla, Toyoty czy Forda. Teraz ma się to zmienić, a przynajmniej zbliżyć cenowo.
„Dziennik Gazeta Prawna” cytuje też dealerów, którzy są zdania, że nowe ceny wpłyną znacząco na wzrost sprzedaży – będą oni mogli sprzedawać dwa, a nawet trzy razy więcej samochodów niż dotychczas. Oczywiście, jest to plan długofalowy, ale oczekuje się, że już w przyszłym roku Volkswagen ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce o ponad połowę i zepchnąć tym samym niepodzielnego lidera w rankingu sprzedaży aut – Skodę.
Jest to dosyć interesująca kwestia, bowiem obserwując rynek nowych samochodów, w obecnej dobie producenci aut raczej podwyższają ceny niż zmniejszają. Będziemy obserwować wnikliwie polski rynek samochodowy i postaramy się informować o najświeższych wiadomościach.