Rozrząd – szczególny układ
kwi 3rd, 2017 | Przez Redakcja | Kategoria: PoradyJeżeli chcemy uniknąć bardzo nieprzyjemnych dla nas konsekwencji związanych z uszkodzeniem rozrządu, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka cennych rad i zasad. Informacje takie bardzo przydadzą nam się, a może nawet sami będziemy w stanie udzielić komuś kilku przydatnych uwag.
Mądry Polak, przed szkodą
Kupując samochód od kolejnego właściciela, nie mamy możliwości sprawdzenia wszystkich przypadków jego odwiedzin w serwisie. Dlatego, aby się zabezpieczyć dobrze, należy z miejsca wymienić zestaw rozrządu oczywiście wraz z napinaczami. Niestety, większość kosztów, które pokrywamy w przypadku awarii silnika, to koszta związane z dojściem do miejsca i przyczyn uszkodzeń. Czas i środki przeznaczone na to przedsięwzięcie są znaczną częścią procesu naprawy. Dlatego najlepiej będzie ich po prostu uniknąć. Zwłaszcza, że silniki są coraz bardziej skomplikowanymi maszynami, a tym samym ich serwis trwa dłużej i jest bardziej wymagającą czynnością.
Niestety obserwuje się też trend tworzenia samochodów z częściami o częstej wymienialności. To dobre dla biznesu, nie dla użytkownika. Tym bardziej należy być czujnym przy wszelkiego typu serwisowaniu samochodu. Należy kupować elementy najwyższej jakości i trwałości, to jedyny sposób by nie przepłacać i nie tracić czasu na ciągłe naprawy i zakupy. Powinniśmy konsultować dany zakup z ludźmi, którzy znają się na rzeczy, sami poszerzać swoją wiedzę w tym zakresie. I wtedy wybrać najlepszą dla nas opcję.
Rozrząd – awarie
Bardzo zaniepokoić może nas wszelki wyciek oleju z miejsca w pobliżu paska rozrządu (jego osłony). Nawet jeżeli ten wyciek jest mały, to rozwiązaniem nie może być byle uzupełnienie płynu do poziomu zalecanego. Niestety olej w wyniku pracy silnika, wstrząsów i ruchu wirowego paska, może roznieść się po całej okolicy. Jeżeli trafi na sam pasek rozrządu, może z czasem znacznie go osłabić. To zaś samo w sobie prowadzi do jego szybszego zerwania.
Rozrząd może zostać naruszony na inne sposoby. Jednym z nich jest rozpoczęcie pracy silnika, który jest na holu. Wtedy występują zupełnie inne siły, niż gdy samochód ma rozpocząć jazdę na przykład, wyjeżdżając z parkingu. Poruszający się już samochód przeniesie na pracujący układ rozrządu takie siły, że ten zwyczajnie w świecie ich nie wytrzyma. Kolejną rzeczą sprzyjającą pęknięciom w zestawach rozrządu są ujemne temperatury. Wtedy olej zmienia swoją konsystencję, staje się bardzo gęsty. To stawia dodatkowy, spory opór w silniku. Dlatego rozruch silnika podczas holowania powinien odbyć się na wyższym biegu.