Już od 2012 roku Volkswagen Amarok będzie posiadał nowoczesną, 8-biegową, automatyczną skrzynię biegów. Jest ona połączeniem wygody i dobrej przydatności do jazdy off-road i spalaniem paliwa o wiele niższym, niż w przypadku odpowiednika z manualną skrzynią biegów.
Jak wygląda charakterystyka podczas poszczególnych biegów? Otóż ostatni, ósmy bieg jest biegiem „overdrive” o obniżonej prędkości obrotowej a tym samym mniejszym zużyciu paliwa. Pierwszy bieg służy do ruszania, ale jest też przystosowany do jazdy terenowej i holowania przyczepy. Przez to wszystko nowy samochód Volkswagena plus automatyczna skrzynia biegów i stały napęd oznacza idealną mieszankę do stosowania poza utwardzonymi drogami, nie wspominając już o tym, że nie ma konieczności stosowania dodatkowej przekładni redukcyjnej.
Samochód prócz wspaniałych właściwości jezdnych jest też bardzo komfortowy. Aby możliwie jak najlepiej oddzielić układ napędowy od drgań silnika, wykorzystano ultranowoczesne przetworniki momentu obrotowego ze zoptymalizowanymi tłumikami.
Nowy volkswagenowski automat połączony jest z napędem 4×4 i nowym silnikiem 2.0 TDI biturbo o mocy 180 KM. Jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy 420 Nm, natomiast prędkość maksymalną 179 km/h samochód osiąga na siódmym biegu. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h zajmuje mu dokładnie 8,5 sekundy.